Ekspresowe rogaliki z dżemem

Macie tak czasem, że chodzi za Wami coś pysznego, najlepiej słodkiego, a w domu niekoniecznie są składniki żeby upiec ciacho? Do tego czasu niewiele… Ja mam tak dosyć często 😃 Szczególnie, jeśli chodzi o czas, a właściwie jego brak. Dziś miałam właśnie taki dzień i wyczarowałam coś z niczego. Minimum składników i domowe słodkości pierwsza klasa. Ekstra kruche. 👌🙂 To EKSPRESOWE ROGALIKI Z DŻEMEM ❤️

Czego potrzebujemy? (16 sztuk)

-2,5 szklanki mąki
-1/4 szklanki cukru
-1/3 szklanki oleju
-1 jajko
-odrobina wody, jeśli ciasto będzie mało elastyczne
-ulubiony dżem
-cukier puder do posypania

Do dzieła!

Wszystkie składniki umieszczamy w misce i zagniatamy elastyczne ciasto. Tak jak wcześniej napisałam, jeśli ciasto nie będzie elastyczne dolewamy odrobinę przegotowanej wody. Następnie wstawiamy ciasto na pół godziny do lodówki (najlepiej owinięte folią). Po tym czasie wyciągamy ciasto, dzielimy na 2 kulki. Każdą rozwałkowujemy na kształt koła i dzielimy na 8 trójkątów. W najszerszej części każdego trójkąta nakładamy po lyżeczce dżemu i zwijamy w rogalik.
Pieczemy ok 20 minut w temperaturze 170 stopni (termoobieg) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posypujemy cukrem pudrem, gdy ostygną.

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Rozpocznij